Çocukta Sayı Hissi
Atatürk Öğretmen Akademisi olarak bugün okulumuzda Prof. Dr. Sinan Olkun'u ağırladık. Kendisi "Çocukta Sayı Hissi ve Geliştirilmesi" adlı seminerinde bizlere çocukta sayı, miktar gibi kavramların nasıl oluştuğunu, ne zaman oluştuğunu, diğer canlılarda var olan sayı hissi ile insanların sayı hissi arasındaki farklılıklardan örnekler vererek bahsetti. Öğretmenlerin öğrencilerine nasıl ortamlar hazırlayarak sayı hissini geliştirebilecekleri konularına değindi. Aslında doğumdan 7 gün sonra bile sayı hissimizin var olduğunu öğrenmenin çok önemli olduğuna inanıyorum. Bir kez daha erken eğitimin yani okulöncesi eğitimin gerekliliği için bir kanıt niteliği taşıdığını düşünüyorum. Küçük yaşlarda var olan sayı hissi aile ortamında, günlük yaşantılarında ve okul ortamında geliştirilmesi için desteklendiği taktirde bireyin algısında da
büyük değişimler meydana getirmektedir.
Sayı ve semboller arasındaki ilişkilere bakıldığında kişinin nasıl algıladığı değil sembolleri nasıl yorumladığının önemi olduğu vurgulandı.
Seminer ve konferansların mesleki gelişim açısından yeni bilgiler edinmek, öğrenilen teorik bilgilerin uygulamalı olarak yaşamak ya da daha önceden uygulaması yapılan etkinlikler hakkında bilgi almak, doğru ve hatalı davranışların neler olduğunu belirlemek adına önemli ve gerekli olduğunu düşünüyorum.
Atatürk Öğretmen Akademisi'nin böyle etkinliklere yer vermesi öğrencilerin aktif katılımını sağlamak adına bir basamaktır. Eğer bu tarz konferans, seminer ve atölyelere daha çok yer verilirse öğrenciler mesleki anlamda kendilerini daha çok geliştirecekler ve öte yandan dışardan katılımcı alınması sayesinde Atatürk Öğretmen Akademisi'nin daha etkin bir eğitim kurumu haline geleceğini düşünüyorum.
büyük değişimler meydana getirmektedir.
Sayı ve semboller arasındaki ilişkilere bakıldığında kişinin nasıl algıladığı değil sembolleri nasıl yorumladığının önemi olduğu vurgulandı.
Seminer ve konferansların mesleki gelişim açısından yeni bilgiler edinmek, öğrenilen teorik bilgilerin uygulamalı olarak yaşamak ya da daha önceden uygulaması yapılan etkinlikler hakkında bilgi almak, doğru ve hatalı davranışların neler olduğunu belirlemek adına önemli ve gerekli olduğunu düşünüyorum.
Atatürk Öğretmen Akademisi'nin böyle etkinliklere yer vermesi öğrencilerin aktif katılımını sağlamak adına bir basamaktır. Eğer bu tarz konferans, seminer ve atölyelere daha çok yer verilirse öğrenciler mesleki anlamda kendilerini daha çok geliştirecekler ve öte yandan dışardan katılımcı alınması sayesinde Atatürk Öğretmen Akademisi'nin daha etkin bir eğitim kurumu haline geleceğini düşünüyorum.
Comments
Post a Comment