ÇİM İNSAN

Kadın ve erkek eşitliğini vurgulamak adına "Çim Adam" yerine "Çim İnsan" diyerek etkinliğimizi gerçekleştirdik. Aşağıda etkinliğin nasıl, ne kadar sürede ve hangi malzemelerle gerçekleştiği hakkında bilgi verilmiştir.




Tema: Tuvalet Kağıdı Rulosu



Kavramlar: Uzun-kısa, duygular


Etkinlik Adı: Çim İnsanlar

Materyal: Tuvalet kağıdı rulosu, farklı duygulardaki saksılar, kuş yemi, toprak, su, çalışma yaprağı, plastik kürek, çiçek defteri
Öğretim Süreci:  Öğretmen öğrencilere tuvalet kağıdını gösterir. Ne olduğunu ve nereden geldiğini sorar. Cevapların ardından öğrencilere tuvalet kağıdı rulosunun hangi maddeden yapıldığını sorar. Öğrencilere düşünmeleri için zaman verir. Cevapları alır ve rulonun bitkilerden, ağaçlardan yapıldığını anlatır. Yaşlı ağaçların kesilip makinelerden geçtiğini ve rulo şeklini aldığını anlatır. Ardından öğrencilere “Bitkiler nasıl büyür?” sorusunu sorar. Cevapların ardından çiçek defteri öğrencilere gösterir. Defterin her sayfası açıldığında tohumdan çiçeğe kadar bir bitkinin büyüme süreci incelenir. Öğrenciler dokunarak boyut farklılıklarını algılar. Defter incelendikten sonra öğretmen “Bizde kendi bitkimizin büyümesini gözlemleyelim ister misiniz?” diye sorar. Farklı duygulardaki saksıların içine her öğrenci sırayla toprak koyar ve ardından kuş yemi toprağa eklenir. Üzerine su eklenen yem çimlenmesi için güneşli bir alana konur. Öğretmen çalışma yapraklarını dağıtır ve öğrencilerden saksıdaki tohumlar büyüyünce nasıl görüneceklerini tahmin etmelerini ve çizmelerini ister. Çim insanlar düzenli olarak sulanır ve öğrencilerin resimleriyle karşılaştırma yapılır. 1 hafta içerisinde çim insanlar büyür. 3 hafta içerisinde çimler uzamaya devam eder. Hızlı uzayan çim insanların saçlarına öğrenciler tarafından farklı şekiller verilir. Öğrencilerin gözlem süreci fotoğraflanır ve öğrencilerle beraber incelenir.




1- İlk Aşama

2- Filizlenme Süreci

3- Büyüme





Comments

Popular Posts