ÇİM İNSAN
Kadın ve erkek eşitliğini vurgulamak adına "Çim Adam" yerine "Çim İnsan" diyerek etkinliğimizi gerçekleştirdik. Aşağıda etkinliğin nasıl, ne kadar sürede ve hangi malzemelerle gerçekleştiği hakkında bilgi verilmiştir.
Kavramlar: Uzun-kısa, duygular
Etkinlik Adı: Çim İnsanlar
Materyal: Tuvalet kağıdı rulosu, farklı duygulardaki saksılar,
kuş yemi, toprak, su, çalışma yaprağı, plastik kürek, çiçek defteri
Öğretim Süreci:
Öğretmen öğrencilere tuvalet kağıdını gösterir. Ne olduğunu ve nereden
geldiğini sorar. Cevapların ardından öğrencilere tuvalet kağıdı rulosunun hangi
maddeden yapıldığını sorar. Öğrencilere düşünmeleri için zaman verir. Cevapları
alır ve rulonun bitkilerden, ağaçlardan yapıldığını anlatır. Yaşlı ağaçların
kesilip makinelerden geçtiğini ve rulo şeklini aldığını anlatır. Ardından
öğrencilere “Bitkiler nasıl büyür?” sorusunu sorar. Cevapların ardından çiçek
defteri öğrencilere gösterir. Defterin her sayfası açıldığında tohumdan çiçeğe
kadar bir bitkinin büyüme süreci incelenir. Öğrenciler dokunarak boyut
farklılıklarını algılar. Defter incelendikten sonra öğretmen “Bizde kendi
bitkimizin büyümesini gözlemleyelim ister misiniz?” diye sorar. Farklı duygulardaki saksıların içine her öğrenci sırayla toprak koyar ve ardından kuş yemi toprağa
eklenir. Üzerine su eklenen yem çimlenmesi için güneşli bir alana konur. Öğretmen
çalışma yapraklarını dağıtır ve öğrencilerden saksıdaki tohumlar büyüyünce
nasıl görüneceklerini tahmin etmelerini ve çizmelerini ister. Çim insanlar
düzenli olarak sulanır ve öğrencilerin resimleriyle karşılaştırma yapılır. 1 hafta içerisinde çim insanlar büyür. 3 hafta içerisinde çimler uzamaya devam eder. Hızlı uzayan çim insanların saçlarına öğrenciler tarafından farklı şekiller verilir. Öğrencilerin gözlem süreci fotoğraflanır ve öğrencilerle beraber incelenir.1- İlk Aşama
Comments
Post a Comment